EMS – odpowiedni trening dla osób starszych

Trening EMS dla osób starszych

O tym, że sport to zdrowie wie każdy, jednak często trudno jest się zmotywować do ćwiczeń. U osób starszych dodatkową przeszkodą są problemy ze stawami oraz inne dolegliwości, które nie sprzyjają wielu dyscyplinom sportowym. Na szczęście nieustanny rozwój sprawia, że powstają coraz to nowe urządzenia oraz metody umożliwiające osobom starszym gimnastykę.

Trening EMS – co to takiego?

Jego nazwa pochodzi od słów Electrical Muscle Stimulation i oznacza elektrostymulację mięśni, którą wykonuje się przy pomocy specjalistycznego sprzętu. Trening ten, angażuje mięśnie aż w 90%, a przy tym nie obciąża stawów. Wykonuje się go pod nadzorem indywidualnego trenera raz w tygodniu przez około 25 minut. Co więcej, w większości przypadków EMS przeprowadzany jest w domu Klienta, dzięki czemu jest jeszcze wygodniejszy dla seniorów. Jego wykonanie nie wymaga dodatkowego miejsca, wystarczy wygospodarować przestrzeń o wielkości około 3 m2. Natomiast cały niezbędny sprzęt – kamizelkę, pas biodrowy oraz opaski na uda i ramiona przywozi ze sobą osoba przeprowadzająca ćwiczenia.

Dla kogo jest odpowiedni trening EMS?

Praktycznie dla każdego, może być wykonywany również przez osoby w starszym wieku, zwłaszcza, że zawsze odbywa się pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia. Dodatkowo, jego intensywność jest dostosowywana do możliwości treningowych. Wykonywany regularnie EMS pozwala wzmocnić aparat mięśniowy, co ma ogromne znaczenie dla osób starszych, u których masa mięśniowa zmniejsza się wraz z wiekiem.

Kto nie może wykonywać treningu EMS?

Osoby cierpiące na choroby serca, choroby psychiczne, posiadające rozrusznik serca, ale także te, u których występuje padaczka i ciężka hemofilia. Dodatkowo nie mogą go wykonywać również seniorzy chorujący na nowotwory, cukrzycę, mający skłonności do zakrzepów oraz posiadający implanty lub inne elementy metalowe w swoim ciele.

Jakie efekty można zobaczyć?

Przy wykonywaniu tego typu aktywności ważna jest przede wszystkim regularność. Efekty to przede wszystkim lepsza wydolność, wzmocnienie mięśni, ale również redukcja tkanki tłuszczowej.

Masz jakieś pytania?
Umów się na trening